ΟΣΚΑΡ 2016 ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ

Ολοκληρώθηκε η 88η τελετή των βραβείων της Αμερικάνικης Ακαδημίας Κινηματογράφου, με τον Λεονάρντο Ντι Κάπριο να παίρνει το πολυπόθητο Όσκαρ, το «Spotlight» να εκτοπίζει την «Επιστροφή» στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας και το «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» να κερδίζει τα περισσότερα βραβεία. 

Όσκαρ 2016: Ο χρυσός Λίο, η νίκη του «Spotlight» και τα Όσκαρ στον «Mad Max»

Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο είδε την «Επιστροφή» να τον ανεβάζει στο πόντιουμ και να του χαρίζει το Όσκαρ Α' Αντρικού ρόλου. Γι' αυτό το γεγονός θα μείνει στη μνήμη των περισσότερων η 88η τελετή των Όσκαρ, που έμεινε στη σκιά του αμφιλεγόμενου ζητήματος των «ολόλευκων» υποψηφίων και δεν τόλμησε τις μεγάλες ανατροπές.

Η στιγμή του Λεονάρντο Ντι Κάπριο

Αν και η αρχή της βραδιάς έδινε προβάδισμα στο ντελιριακό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής», το οποίο και συγκέντρωσε τα περισσότερα βραβεία (έξι στον αριθμό - Κοστουμια, Καλλιτεχνική Διεύθυνση, Μακιγιάζ & Κομμώσεις, Μοντάζ, Μοντάζ Ηχητικών Εφέ, Ήχου), τελικά το «Spotlight: Όλα στο Φως» έγινε η χρυσή ταινία για το 2015, αφήνοντας στην «Επιστροφή» τρία Όσκαρ σε βασικές κατηγορίες (Σκηνοθεσία, Α' Αντρικός ρόλος, Διεύθυνση Φωτογραφίας).

To «Spotlight: Όλα στο Φως» ανέκοψε τη φόρα της «Επιστροφής» και κέρδισε το μεγάλο βραβείο της Καλύτερης Ταινίας και Πρωτότυπου Σεναρίου, επιβεβαιώνοντας όσους λένε πως ο μεγάλος νικητής χρειάζεται ως δεκανίκι μία υποψηφιότητα σεναρίου. Να θυμίσουμε πως η «Επιστροφή» δεν ήταν υποψήφια για Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου, βραβείο που κέρδισε τελικά η αντικαπιταλιστική σάτιρα «Το Μεγάλο Σορτάρισμα».

Φρέσκος μετά τον περσινό οσκαρικό θρίαμβο του «Birdman», ο Αλεχάντρο Γκ.Ινιάριτου ξανανέβηκε τα κακοτράχαλα(!) βουνά των κινηματογραφικών βραβεύσεων με στόχο την κορυφή και η Ακαδημία του επιφύλαξε άλλο ένα Όσκαρ Σκηνοθεσίας. Ο Ινιάριτου έγινε ο τρίτος σκηνοθέτης στην ιστορία του θεσμού που κερδίζει το Όσκαρ σε δυο συνεχόμενες χρονιές μετά τους Τζον Φορντ και Τζόζεφ Μάνκιεβιτς.

Ο ποιητής της εικόνας, ο Διευθυντής Φωτογραφίας Εμανουέλ Λουμπέσκι πραγματοποίησε ένα απίθανο ρεκόρ κερδίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Όσκαρ Φωτογραφίας μετά τα «Gravity» και «Birdman».

Κέιτ Γουίνσλετ και Ριζ Γουίδερσπουν

Tο θεοπάλαβο, σαρωτικό «Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής» είδε έξι από τις 10 υποψηφιότητές του να γίνονται χρυσές και η ομάδα του Τζορτζ Μίλερ να φεύγει βραβευμένη, χωρίς όμως τον ενορχηστρωτή της που σανίδωσε την κινηματογραφική έμπνευση και πάτησε γκάζι σε κάθε κάρε.

Ο Σιλβέστερ Σταλόνε έχασε την ευκαιρία για ένα συγκινητικό comeback, και η Ακαδημία έκανε την έκπληξη στην κατηγορία του Β' Αντρικού ρόλου βραβεύοντας τον άξιο Μαρκ Ράιλανς της «Γέφυρας των Κατασκόπων» αντ' αυτού. Στις γυναικείες ερμηνείες τα φαβορί Μπρι Λάρσον («Το Δωμάτιο») και Αλίσια Βικάντερ («Το Κορίτσι από τη Δανία») επιβεβαιώθηκαν. Το 2015 ήταν άλλωστε η χρονιά τους.

Ο Ενιο Μορικόνε

Το μεγάλο κεφάλαιο της κινηματογραφικής μουσικής Ενιο Μορικόνε κέρδισε επιτέλους Όσκαρ Μουσικής για τους «Μισητούς 8» του Κουέντιν Ταραντίνο, ενώ η φόρα των ταινιών Τζέιμς Μποντ, έδωσε το Όσκαρ Τραγουδιού στο χλιαρό «Writing's On The Wall».

Ελληνικού ενδιαφέροντος ήταν η νίκη στην κατηγορία Καλύτερης Ταινίας Μικρού Μήκους στο «Stutterer», με Διεύθυνση Φωτογραφίας του Έλληνα Μάικλ Παλαιοδήμος!

Η τελετή ξεκίνησε με ένα εντυπωσιακό μοντάζ των φετινών ταινιών και τον παρουσιαστή Κρις Ροκ να δηλώνει «Καλωσήρθατε στα Όσκαρ, γνωστά κι ως τα βραβεία των λευκών». Το κοινό μπήκε κατευθείαν στο νόημα, και στον εναρκτήριο μονόλογό του που ήταν όσο δηκτικός χρειαζόταν έκανε εντύπωση με το σχόλιο «Είναι τα 88α Βραβεία της Ακαδημίας που σημαίνει ότι δεν είναι η πρώτη φορά που απουσιάζουν οι μαύροι υποψήφιοι – έχει συμβεί τουλάχιστον άλλες 71 φορές...Είμαι σίγουρος ότι δεν υπήρχαν μαύροι υποψήφιοι κάποια από αυτά τα χρόνια. Για παράδειγμα το '62 ή το '63. Και οι μαύροι δεν διαμαρτυρήθηκαν. Γιατί; Επειδή είχαμε πραγματικούς λόγους να διαμαρτυρηθούμε εκείνη την εποχή. Είχαμε αληθινά πράγματα να διαμαρτυρηθούμε. Ήμασταν πολύ απασχολημένοι με το να μας βιάζουν και να μας λιντσάρουν ώστε να μας ενδιαφέρει ποιος κέρδισε το βραβείο καλύτερης φωτογραφίας».

Ο Ροκ σχολίασε πως δεν σκέφτηκε στιγμή να παραιτηθεί από την παρουσίαση και ζήτησε ίσες ευκαιρίες, μεταφέροντας το αμφιλεγόμενο ζήτημα των «ολόλευκων» Όσκαρ σε πραγματική βάση. Από τον οίκτο στην αλήθεια.

Δυστυχώς στη συνέχεια το άβολο βίντεο «Black History Month Issue», το αναμενόμενο μοντάζ με μαύρους ηθοποιούς που «έμπαιναν» σε φετινές ταινίες, καθώς και το βίντεο-ψηφοφορία που είχε ξανακάνει το 2005, φανέρωσαν έναν παρουσιαστή που εξάντλησε γρήγορα τις ανακυκλωμένες ιδέες και το ρυθμό του σόου.

Οι δημιουργοί του βραβευμένου με Όσκαρ «Writing's on the Wall» Σαμ Σμιθ και Τζίμι Νέιπς

Χειρότερη στιγμή της βραδιάς, όταν ο Κρις Ροκ κάλεσε τις κόρες του και άλλους προσκόπους να πουλήσουν μπισκότα στους stars που κερδίζουν εκατομμύρια, ανακοινώνοντας αργότερα (μπροστά σε μία κουρτίνα Swarovski) πως το συνολικό ποσό ξεπέρασε τα 65.000 δολάρια. Ένα άστοχο σχόλιο για τα αγνά κίνητρα της φιλανθρωπίας τον καιρό της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης.

Αναφορικά με τους ευχαριστήριους λόγους της απονομής, ενδιαφέρον προκάλεσε η παρουσία του Αντιπροέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν που μίλησε ενάντια στις διακρίσεις, την κακοποίηση και το bullying προλογίζοντας τη Lady Gaga, η οποία τραγούδησε με αέρα νικήτριας αν και τελικά δεν κέρδισε.

Το κοινό σηκώθηκε όρθιο για τις νίκες των Ένιο Μορικόνε και Λεονάρντο Ντι Κάπριο. Ο Ντι Κάπριο εκμεταλλεύτηκε την ευκαιρία και ευχαρίστησε πέρα από τον Ινιάριτου και τον Τομ Χάρντι, τον Μάρτιν Σκορσέζε, τον άνθρωπο που πιστοποίησε την ερμηνευτική του γκάμα και παράλληλα έκανε λόγο για την οικολογική καταστροφή που συντελείται. «Μην παίρνετε τον πλανήτη δεδομένο. Ούτε εγώ θεωρούσα αυτή τη βραδιά δεδομένη», δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ο Λεονάρντο Ντι Κάπριο μετά την απονομή

Συγκεντρωτικά οι νικητές της 88η Τελετής:

Spotlight: Όλα στο Φως - 2 (Ταινία, Πρωτότυπο Σενάριο)
Η Επιστροφή - 3 (Σκηνοθεσία, Α' Αντρικός ρόλος, Διεύθυνση Φωτογραφίας)
Mad Max: Ο Δρόμος της Οργής - 6 (Κοστουμια, Καλλιτεχνική Διεύθυνση, Μακιγιάζ & Κομμώσεις, Μοντάζ, Μοντάζ Ηχητικών Εφέ, Ήχου)
Λεονάρντο Ντι Κάπριο («Η Επιστροφή») - Α' Αντρικός ρόλος
Μπρι Λάρσον («Το Δωμάτιο») - Α' Γυναικείος ρόλος
Αλίσια Βικάντερ («Το Κορίτσι από τη Δανία») - Β' Γυναικείος ρόλος
Μαρκ Ράιλανς («Η Γέφυρα των Κατασκόπων») - Β' Αντρικός ρόλος
Το Μεγάλο Σορτάρισμα - 1 (Διασκευασμένο Σενάριο)
Τα Μυαλά που Κουβαλάς - 1 (Ταινία Κινουμένων Σχεδίων)
Οι Μισητοί 8 - 1 (Μουσική)
“Writing's On The Wall” «Spectre» - (Tραγούδι)
Amy: Το Κορίτσι πίσω από το Όνομα - 1 (Καλύτερο Ντοκιμαντέρ)
Ο Γιος του Σαούλ - 1 (Καλύτερη Ξενόγλωσση Ταινία)
Από Μηχανής - 1 (Οπτικά Εφέ)

από τον Πάνο Γκένα

για το www.cinemag.gr





ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

NEWSLETTER